Gossip Rodos: Μία γυναίκα θρύλος στο χώρο της δημοσιογραφίας που χαίρει του απόλυτου σεβασμού όλων των συναδέλφων της. Μία γυναίκα που όποιος βρεθεί απέναντί της, σε συνέντευξη, σίγουρα δε θα βγει κερδισμένος.Δυναμική, με ένα ατελείωτο και αξιοζήλευτο βιογραφικό, έχει βρεθεί στην καρδιά των σημαντικότερων γεγονότων της νεότερης ιστορίας της χώρας μας.Ευγενική, πάντα προετοιμασμένη, εργατική, ξέρει να λέει αλήθειες και να βάζει το «μαχαίρι στο κόκκαλο».Το βιογραφικό της αξιοζήλευτο. Γεννήθηκε στην Αθήνα και η καταγωγή της είναι από τη Λάρισα. Αποφοίτησε από την Ελληνογαλλική Σχολή Ουρσουλινών και σπούδασε στο Οικονομικό της Σχολής Νομικών Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών του ΕΚΠΑ.Η μεγάλη της διαδρομή στη δημοσιογραφία και την ενημέρωση ξεκίνησε από τις εφημερίδες. Ριζοσπάστης, Ελευθεροτυπία, Βήμα, Ελεύθερος Τύπος και Έθνος. Το 1989 έκανε τις πρώτες της εκπομπές στην κρατική τηλεόραση, ανάμεσά τους και το «Πρόσωπο με Πρόσωπο». Άφησε έντονη τη δημοσιογραφική της σφραγίδα και στο ραδιόφωνο: στον ANT1, τον Αθήνα 9.84 και τον Flash 96,1 στον οποίο και ήταν διευθύντρια σε μια από τις πιο επιτυχημένες του περιόδους. Έχει παρουσιάσει πολιτικές και ενημερωτικές εκπομπές στους τηλεοπτικούς σταθμούς ΑΝΤ1, Star και MEGA, ενώ από το 2004 και για πάνω από μια δεκαετία ήταν το πρόσωπο του κεντρικού δελτίου ειδήσεων του MEGA.
Αν και πήρε την απόφαση να αποχωρήσει από την παρουσιάση των δελτίων ειδήσεων, το μικρόβιο της δημοσιογραφίας δε σταμάτησε να βρίσκεται μέσα της. Από την 1η Ιουνίου 2021, η Όλγα Τρέμη επέστρεψε στη διαδικτυακή -αυτή τη φορά- τηλεόραση, ξεκινώντας τη συνεργασία της με το Newsbomb.gr, τη μεγαλύτερη ειδησεογραφική ιστοσελίδα της χώρας μας, παρουσιάζοντας την εκπομπή Meeting Point. Οι εκπομπές της γίνονται viral, και οι θεάσεις στο youtube σημειώνουν απίστευτα νούμερα.Είναι από τις γυναίκες εκείνες που έγραψαν ιστορία στην ελληνική τηλεόραση και το όνομά της είναι συνυφασμένο με εκείνο της επιτυχίας και της σταθερής αξίας.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τηλεόρασης, η Όλγα Τρέμη, μίλησε στο gossip-tv για το πόσο έχουν μεταλλαχθεί τα δελτία ειδήσεων, τι θεωρεί ότι πρέπει να αλλάξει και τι είναι εκείνο που την προβληματίζει.– Έχετε αποσυρθεί από τα κεντρικά δελτία ειδήσεων σχεδόν 10 χρόνια. Πόσο έχει αλλάξει η μορφή ενός δελτίου;Τόσα πολλά! Και όμως εξακολουθώ να κάνω τα ίδια ακριβώς πράγματα και μάλιστα αισθάνομαι μεγαλύτερη αποδοχή, σε ό,τι με αφορά προσωπικά. Ως προς τα δελτία, υπήρξε αναμφίβολα, σταδιακός μετασχηματισμός, δηλαδή μετακίνηση από την ουσία. Το βάθος, στην επιφανειακή προσέγγιση. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη έμφαση στο τι συμβαίνει και αναλογικά πολύ μικρότερη στο τι σημαίνει. Είναι προφανές ότι η τηλεόραση δεν θέλει να επενδύσει ιδιαιτέρως στην ενημέρωση γιατί δεν της φέρνει έσοδα. Τόσο απλά. Είναι επίσης, προφανές ότι νεότεροι συνάδελφοί μου που βρίσκονται επί των επάλξεων, το αναλαμβάνουν πλήρως, τους προβληματίζει και το αντιμάχονται στο πλαίσιο του εφικτού.Έχουμε μία διαδικασία περίπου 40 ετών που ξεκίνησε ως αμφισβήτηση της πολιτικής και των ιδεολογιών και σήμερα κατέληξε στο γεγονός ότι το «μουτζούρη» το παίρνουμε εμείς. Εντυπωσιακό! Αντικατοπτρίζει όμως και τα λάθη και τις παραλήψεις μας σ’ αυτό το «διαχρονικό τανγκό»
– Τώρα που παρακολουθείτε τα δελτία ειδήσεων ως τηλεθεάτρια, τι είναι αυτό που θεωρείτε ότι πρέπει να αλλάξει;Ανεξάρτητα από το τι πιστεύω προσωπικά, τον ισχυρό λόγο τον έχει το τηλεοπτικό κοινό, οι πολίτες που, με βάση τις μετρήσεις, αξιολογούν πολύ χαμηλά, για την ακρίβεια «στον πάτο» την αξιοπιστία της τηλεόρασης. Αναφέρομαι συγκεκριμένα στην τελευταία έρευνα-τάσεις της MRB από την οποία προκύπτει ότι η τηλεόραση καταλαμβάνει την τελευταία θέση στην αξιολόγηση των θεσμών, ενώ στην προτελευταία, δυστυχώς, είναι εγκατεστημένη η δημοσιογραφία στο σύνολό της. Επομένως, έχουμε μία διαδικασία περίπου 40 ετών που ξεκίνησε ως αμφισβήτηση της πολιτικής και των ιδεολογιών και σήμερα κατέληξε στο γεγονός ότι τον «μουτζούρη» τον παίρνουμε εμείς. Εντυπωσιακό! Αντικατοπτρίζει όμως και τα λάθη και τις παραλήψεις μας σ’ αυτό το «διαχρονικό τανγκό».
– Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή σας στα 9 χρόνια που ήσασταν η κεντρική παρουσιάστρια του δελτίου ειδήσεων του Mega;Υπήρξαν οι τρέχουσες δυσκολίες, για παράδειγμα η διαχείριση συνομιλητών που τυχαία ή και βάσει σχεδιασμού υπερέβαιναν τις «κόκκινες γραμμές». Άρα, το στοίχημα συνοψιζόταν στο μότο «οριοθέτηση με κομψότητα». Υπήρξαν, επίσης, πολλές περιπτώσεις που μία σημαντική εξέλιξη προέκυπτε την ώρα της μετάδοσης του δελτίου. Άρα, ο παρουσιαστής/στρια είχε μερικά… δέκατα του δευτερολέπτου να αντιληφθεί το γεγονός και ταυτόχρονα να το αξιολογήσει, με κίνδυνο να εκφέρει μία επιπόλαιη ή και «άκυρη» παρατήρηση. Θέλω να πιστεύω ότι το απέφευγα τουλάχιστον σε μεγάλο βαθμό. Όλα αυτά όμως επειδή τα είχα εντάξει στην κατηγορία «κίνδυνος του επαγγέλματος» -άρα απλή διαχείριση- δεν τα θυμάμαι αναλυτικά. Θυμάμαι όμως κάτι άλλο: Μία ωραία ημέρα ‘’ξεχάστηκα’’, έπεφτε το σήμα του δελτίου και εγώ βρισκόμουν στο γραφείο μου, έναν όροφο πιο κάτω από το studio. Ανέβηκα με φόρα τη σκάλα, κάθισα στη θέση μου αλλά μου είχε κοπεί η αναπνοή και δεν μπορούσα να μιλήσω. Τότε, λοιπόν, αποφάσισα να υιοθετήσω το δόγμα ”η αλήθεια απελευθερώνει-λυτρώνει’’, οπότε εξήγησα στους μάλλον έκπληκτους θεατές τι ακριβώς είχε μεσολαβήσει με το νι και με το σίγμα.Μία ωραία ημέρα ‘’ξεχάστηκα’’, έπεφτε το σήμα του δελτίου και εγώ βρισκόμουν στο γραφείο μου, έναν όροφο πιο κάτω από το studio.– Είχατε έρθει ποτέ σε ηθική σύγκρουση για το αν έπρεπε να παρουσιάσετε ένα θέμα με π.χ. σκληρές εικόνες;Ευτυχώς όχι, με κάλυπτε πλήρως η μεγάλη ”ομπρέλα” της κυρίαρχης κουλτούρας του Mega. Τότε η δημοσιογραφική μας ομάδα είχε και την άποψη και το ”πράσινο φως” να δίνει προτεραιότητα στο σημαντικό και στο ουσιώδες, αγνοώντας το εντυπωσιακό, το εφήμερο και -ενδεχομένως- το ευτελές. Δεν ήταν καθόλου εύκολο γιατί σε πρώτη φάση ”φάγαμε” ήττες στα νούμερα της τηλεθέασης. Επειδή, όμως, το πίστευα με βαθύτητα, φαίνεται ότι σχετικά γρήγορα καταφέραμε να κερδίσουμε την καρδιά του τηλεθεατή-πολίτη. Αυτό το γεγονός το θεωρώ τη σημαντικότερη νίκη ΟΛΩΝ μας. Μην ξεχνάτε, εκείνη την περίοδο ακουγόταν μία πολύ τιμητική φράση για εμάς: ”Το είπε το Mega”.
Πόσες καλές ειδήσεις χωρούν σε ένα δελτίο ειδήσεων; Πολύ λιγότερες από όσες θα έπρεπε. Ας μην ξεχνάμε, η τηλεόραση από τη φύση της ως μέσο έχει ροπή στον εντυπωσιασμό, την υπερβολή, τη δραματοποίηση. Έχει, όμως, και μία αποστολή, όσο και αν δεν την αντιλαμβάνεται ή την παραμερίζει: Περνάει μηνύματα, δημιουργεί πρότυπα. – Αν παρακολουθήσει κανείς τα νούμερα τηλεθέασης θα δει ότι η πορεία είναι φθίνουσα. Πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτό; Η τηλεόρασή μας γερνάει εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία. Σταδιακά και το τελευταίο διάστημα ραγδαία αποξενώνεται από τα νεανικά-δυναμικά κοινά ενώ έχει ηττηθεί κατά κράτος στην επιχείρηση γοητείας των νέων μας. Αυτό που σας περιγράφω είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Ωστόσο, επειδή η δική μας τηλεόραση είναι πολύ νεαρή, μόλις 34 ετών, ίσως θα μπορούσε να έχει γίνει μία καλύτερη διαχείριση στο πλαίσιο ενός συνολικότερου trend.
– Η μετάβασή σας στο διαδίκτυο με την πολιτική εκπομπή που παρουσιάζετε στο newsbomb.gr πόσο διαφορετική είναι;Με ανανέωσε, λοιπόν! Πρώτα από όλα με απάλλαξε από τις περιττές φιοριτούρες της παρουσίασης. Στο διαδίκτυο λέμε δύο κουβέντες όλες και όλες. Είμαστε αυτοί και φιλοξενούμε τον τάδε. Επίσης με δίδαξε να είμαι πολύ πιο λιτή στην εκφορά του λόγου μου, δηλαδή να λέω τρεις κουβέντες αντί για δεκαπέντε. Κατά τ’ άλλα, όλα τα ίδια. Εξακολουθώ να διεκδικώ τους καλεσμένους μου με τα ίδια δημοσιογραφικά κριτήρια, με τα οποία εξακολουθώ να θέτω και τα θέματα στο τραπέζι της συζήτησης.– Η εκπομπή σας έχει απίστευτα views. Τα παρακολουθείτε;Για να είμαι ειλικρινής, όχι. Ουδόλως τα υποτιμώ, ούτε και είμαι εκτός εποχής για να μην αντιλαμβάνομαι τη σημασία του promo. Νιώθω, όμως, πιο καλά να πατώ κυρίως σ’ αυτό που θεωρώ τη δική μου δύναμη πυρός, δηλαδή την προετοιμασία και την επιμονή, την πιεστική επιμονή. Αφού περνάει;– Πιστεύετε ότι έχουμε την ενημέρωση που μας αξίζει;Δεν έχει τόση μεγάλη σημασία τί πιστεύω εγώ. Σημασία έχει τί πιστεύουμε ως συλλογικότητα. Επανέρχομαι σε αυτό που σας είπα στην αρχή της συζήτησής μας, ότι δηλαδή είμαστε ως δημοσιογραφία στον πάτο της αξιολόγησης των πολιτών. Αυτό ασφαλώς θα έπρεπε να απασχολεί εμάς, θα έπρεπε, όμως, να απασχολεί περισσότερο εκείνους που μας αξιολογούν τόσο αρνητικά. Είναι στο χέρι τους να πράξουν τα δέοντα.Η νεολαία έχει γυρίσει την πλάτη στην τηλεόραση γιατί της προσφέραμε ένα «προϊόν» που δεν την ενδιαφέρει καθόλου
– Οι νέοι πιστεύετε ότι έχουν γυρίσει την πλάτη στην ενημέρωση; Την έχουν γυρίσει απολύτως γιατί τους προσφέραμε ένα «προϊόν» που δεν τους ενδιαφέρει καθόλου. Αυτό καθ’ αυτό δεν είναι ιδιαίτερα σπουδαίο και σίγουρα αγνοείς τον τρόπο σκέψης και τις προτεραιότητες που θέτει η νέα γενιά αν τις αντιλαμβάνομαι σωστά. Ανταποκρινόμαστε κυρίως ως προς το σκέλος ψυχαγωγία, δηλαδή τρέχον κουτσομπολιό πάσης φύσεως, αλλά καθόλου ή ελάχιστα ως προς το σκέλος πληροφορία. – Πόσο επικίνδυνο μπορεί να είναι να ενημερώνονται οι νέοι από τα social media; Κανένα μέσο εξ ορισμού δεν είναι απορριπτέο ή επικίνδυνο. Επικίνδυνη μπορεί να είναι η χρήση του, ανάλογα με τα υπάρχοντα περιθώρια. Αν τα social media ελκύουν περισσότερο τους νέους σε σχέση με άλλα και μάλιστα θεσμικά συστήματα: οικογένεια, σχολείο, πολιτικοί ταγοί, παραδοσιακά ΜΜΕ, τότε αυτό σημαίνει ότι τα θεσμικά συστήματα πρέπει να ελεγχθούν τουλάχιστον για αβλεψία.
– Ποιο πιστεύετε ότι θα είναι το μέλλον της τηλεόρασης και των δελτίων ειδήσεων με την άφιξη του Α.Ι;Όλα καταλήγουν στον άνθρωπο, ανεξάρτητα από τις τελικές νομικές εγγυήσεις- κάποιοι θα χρειαστούν το A.I. παραγωγικά και κάποιοι ανεξέλεγκτα. Αντιλαμβάνομαι, ωστόσο, ότι η ποσόστωση που θα προκύψει, θα καθορίσει το «κύμα».
πηγή: gossip-tv.gr